Πώς παίζεται το Τίτσου

Το Τίτσου αποτελεί ένα παιχνίδι της τράπουλας με κάποιες ιδιαιτερότητες όσον αφορά κάποια συγκεκριμένα φύλλα. Πρόκειται για ένα σχετικά σύγχρονο παιχνίδι που ξεκίνησε πριν από μερικές δεκαετίες από έναν Γερμανό δημιουργό παιχνιδιών. Θυμίζει αρκετά το μπριτζ και παίζετε με δύο αντίπαλα ζευγάρια. Συνήθως χρησιμοποιείται μία ειδική τράπουλα και τα φύλλα είναι όμοια με αυτά της κανονικής  τράπουλας και μπορεί με κάποιες τροποποιήσεις μερικών φύλλων κανείς να παίξει εύκολα, χωρίς να υπάρχει ανάγκη να αγοράσει μία εξειδικευμένη τράπουλα του Τίτσου.

Ο σκοπός του παιχνιδιού 

1.
stoiximan

Καζίνο, αθλητικό στοίχημα & virtuals

ΕπίσκεψηΕπίσκεψη
21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ | ΚΕΘΕΑ: 1114 | ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΕΕΕΠ
2.
betshop καζίνο

Προσφορά καλωσορίσματος* για εγεγγραμένους χρήστες. Ισχύουν Ό&Π

ΕπίσκεψηΕπίσκεψη
21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ | ΚΕΘΕΑ: 1114 | ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΕΕΕΠ
3.
Bet365

Καθημερινές Προσφορές* για εγεγγραμένους χρήστες. Ισχύουν Ό&Π

ΕπίσκεψηΕπίσκεψη
21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ | ΚΕΘΕΑ: 1114 | ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΕΕΕΠ
4.

Προσφορά καλωσορίσματος* για εγεγγραμένους χρήστες. Ισχύουν Ό&Π

ΕπίσκεψηΕπίσκεψη
21+ | ΠΑΙΞΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ | ΚΕΘΕΑ: 1114 | ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΕΕΕΠ

Ο σκοπός της κάθε ομάδας που παίζει αντιμέτωπη με την άλλη σε ένα παιχνίδι Τίτσου είναι να συγκεντρώσει περισσότερους πόντους με κάποια συγκεκριμένη στρατηγική, κερδίζοντας μπάζες στο παιχνίδι. Ο νικητής αναδεικνύεται όταν κάποια από τις δύο ομάδες φτάσει στους χίλιους πόντους. Παρακάτω θα δούμε ακριβώς ποια είναι η βαθμολογία του παιχνιδιού και τι ακριβώς κοστίζει σε θέμα πόντων η κάθε κάρτα. Ένα χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου παιχνιδιού είναι ότι ο κάθε παίκτης έχει τη δυνατότητα να ανακοινώσει Τίτσου ανά πάσα στιγμή πριν παίξει την πρώτη του κάρτα. Αυτό είναι ουσιαστικά ένα στοίχημα πως θα βγει πρώτος στο παιχνίδι εξαντλώντας τις κάρτες από το χέρι του. Εάν τα καταφέρει, τότε παίρνει ένα μπόνους πόντων, αλλιώς χάνει τους πόντους αυτούς ο ίδιος και η ομάδα του.

Η προετοιμασία πριν την έναρξη ενός γύρου Tίτσου 

Πριν ξεκινήσουμε την προετοιμασία και την έναρξη του παιχνιδιού θα πρέπει να αναφέρουμε τις ιδιαιτερότητές της τράπουλας του Τίτσου. Η συγκεκριμένη τράπουλα έχει κάρτες από το 2 έως και το Άσσο, όπως η κανονική τράπουλα. Υπάρχουν, ωστόσο, και τέσσερις πρόσθετες κάρτες. Η μία είναι ο δράκος, η άλλη είναι ο φοίνικας, η τρίτη είναι τα δύο σκυλιά και η τέταρτη είναι η κάρτα με το 1 που ονομάζεται και Mah Jong.

Στην αρχή της παρτίδας ανακατεύονται τα φύλλα της τράπουλας και ο παίκτης στα αριστερά εκείνου που ανακάτεψε και μοιράζει, κόβει τις κάρτες. Ο παίκτης που ανακατεύει είναι συνήθως ο νικητής του προηγούμενου γύρου. Η τράπουλα τοποθετείται με τα φύλλα προς τα κάτω να βλέπουν το τραπέζι στο κέντρο και είτε γίνεται το μοίρασμα των καρτών, είτε οι ίδιοι οι παίκτες παίρνουν τις κάρτες τους όπως συνηθίζεται στην Κίνα. Στο τέλος της διαδικασίας ο κάθε παίκτης θα πρέπει να έχει στο χέρι του 14 κάρτες. Επίσης, ο κάθε παίκτης οφείλει να έχει κρυφές τις κάρτες από τους άλλους, ακόμα και από τον συμπαίκτη του.

Αφού ολοκληρωθεί το μοίρασμα ο κάθε παίκτης κοιτά τις κάρτες του και είναι υποχρεωμένος να περάσει από μία κάρτα σε κάθε παίκτη και πάλι όμως κρυφά. Όταν όλοι οι παίκτες έχουν δώσει και πάρει κάρτες, τότε μπορούν να τις ανοίξουν και να τις προσθέσουν στο χέρι τους. Συνήθως η στρατηγική λέει πως καλό είναι να δίνεις κακές κάρτες στους αντιπάλους σου και καλή κάρτα στο συμπαίκτη σου. Τώρα πλέον το παιχνίδι είναι έτοιμο να ξεκινήσει.

Ξεκινώντας το παιχνίδι όλοι οι παίκτες

Αφού γίνει η ανταλλαγή των καρτών, μπαίνουμε στην ουσία του παιχνιδιού. Στη συνέχεια επιλέγεται ο παίκτης που θα ξεκινήσει. Αυτός είναι ο παίκτης ο οποίος έχει την κάρτα Mah Jong. Ο παίκτης που έχει την κάρτα αυτή απλά ανακοινώνει ότι παίζει πρώτος. Αυτό που έχει να κάνει είναι να κατεβάσει στο τραπέζι είτε μία κάρτα, είτε ένα ζευγάρι, είτε μία ακολουθία από ζευγάρια, μία τριάδα καρτών, μία τετράδα ίδιων καρτών η μία ακολουθία με πέντε ή περισσότερες κάρτες. Ο παίκτης στα δεξιά έχει στη συνέχεια τη δυνατότητα είτε να πάει πάσο, είτε να παίξει ρίχνοντας με τη σειρά του ή να παίξει κάποιο συνδυασμό, ο οποίος να είναι υψηλότερος σε αξία, αλλά ίδιος με τον προηγούμενο. Εάν δηλαδή ο παίκτης έχει ρίξει μία κάρτα τότε και αυτός θα πρέπει να ρίξει μία κάρτα, αλλά μεγαλύτερη. Αν κάποιος παίκτης έχει ρίξει τετράδα, τότε και αυτός πρέπει να ρίξει μεγαλύτερη τετράδα κ.ο.κ.

Στην περίπτωση που τρεις παίκτες πάνε πάσο, ο τελευταίος παίκτης μαζεύει την μπάζα και οδηγεί την επόμενη. Εάν ο παίκτης αυτός δεν έχει κάρτες πλέον στα χέρια του, τότε ο παίκτης στα δεξιά του συνεχίζει το παιχνίδι αντί αυτού. Ο γύρος ολοκληρώνεται όταν μόνο ένας παίκτης παραμείνει στο παιχνίδι με κάρτες, ενώ οι υπόλοιποι τρεις έχουν πετάξει όλες τις κάρτες τους σε κάποια μπάζα.

Ο παίκτης ο οποίος μένει τελευταίος στο παιχνίδι με κάρτες είναι υποχρεωμένος να δώσει τις κάρτες αυτές στην αντίπαλη ομάδα, καθώς επίσης και τις μπάζες του στο νικητή ή στον παίκτη που ξεκίνησε πρώτος. Στη συνέχεια ακολουθεί ο γύρος σκοραρίσματος, τον οποίο θα δούμε πιο αναλυτικά στην επόμενη παράγραφο.

Ο γύρος σκοραρίσματος

Αναφέροντας σε αυτό το γύρο τις ειδικές κάρτες, θα έχετε κάποιες αμφιβολίες και ερωτήσεις σχετικά με το πώς ακριβώς παίζονται. Στη συγκεκριμένη παράγραφο θα ασχοληθούμε, ωστόσο, μόνο με τη βαθμολόγηση των καρτών και παρακάτω θα δούμε τι κάνουν αυτές οι ειδικές κάρτες.

Ξεκινάμε λέγοντας πως όποιος έχει δηλώσει Τίτσου και καταφέρει να βγει πριν από τον συμπαίκτη του σε κάθε γύρο κερδίζει 100 πόντους. Η προϋπόθεση είναι να μην έχει παίξει όμως ακόμα κάρτα από το χέρι του η στιγμή που θα ανακοινώσει Τίτσου. Αυτό ονομάζεται και μικρό Τίτσου. Εάν βέβαια ο παίκτης που έχει Τίτσου δεν τα καταφέρνει, τότε ο ίδιος και η ομάδα του χάνουν 100 πόντους.

Το μεγάλο Τίτσου είναι κάτι αντίστοιχο με το μικρό, με τη διαφορά πως ο παίκτης που θα το ανακοινώσει θα πρέπει να βγει πριν και από τους τρεις παίκτες του παιχνιδιού και όχι μόνο από τον συμπαίκτη του. Η επίτευξη του Grand Τίτσου αποδίδει στην ομάδα συν 200 πόντους. στην περίπτωση όμως που ο παίκτης που ανακοίνωσε Grand tichu δεν τα καταφέρει να βγει πριν από όλους τους άλλους τότε η ομάδα του παίρνει -200 πόντους.

Η κάρτα Mah Jong κοστίζει ένα πόντο και με το μικρότερο φύλλο του παιχνιδιού. Τα σκυλιά δεν έχουν κάποια αξία. Ο φοίνικας κοστίζει – 25 πόντους για την ομάδα την οποία τον έχει στη σωρό σκοραρίσματος της. Αντίστοιχα, ο δράκος κοστίζει +25 πόντους.

Οι ρηγάδες (K) μετρούν από 10 πόντους όταν πραγματοποιείται η καταμέτρηση. Αντίστοιχα τα δεκάρια και αυτά κοστίζουν 10 πόντους, ενώ τα πεντάρια κοστίζουν από 5 πόντους το καθένα.

Αυτή ακριβώς είναι και όλοι οι πόντοι του παιχνιδιού. Σε ένα παιχνίδι χωρίς να έχει κερδηθεί Tichu ή Grand Tichu το σύνολο των πόντων είναι 100.

Οι συνδυασμοί πκαι τι μπορεί να ρίξει ο επόμενος παίκτης

Για να μην μπερδευτείτε, θα αναφέρουμε λίγο πιο αναλυτικά τους συνδυασμούς που  μπορεί κανείς να παίξει όταν έχει την πρωτοβουλία στο παιχνίδι.

Υπάρχει περίπτωση αυτά να είναι μόνα φύλλα, κάτι το οποίο είναι εύκολα κατανοητό. Μπορεί για παράδειγμα κάποιος να ξεκινήσει με 2 και ο επόμενος παίκτης να παίξει 6, ο επόμενος 8, ο επόμενος J, ο επόμενος K κλπ. Δεν μπορούν να παιχτούν ίδια φύλλα, αλλά όλα τα φύλλα πρέπει να είναι μεγαλύτερα.

Μια δεύτερη περίπτωση αποτελούν τα ζευγάρια. Ο πρώτος παίκτης μπορεί να ξεκινήσει για παράδειγμα με 33 και κάποιος άλλος να χτυπήσει με 55, στη συνέχεια με 99 και μετά με AA κ.ο.κ.

Η τρίτη περίπτωση είναι τα συνεχόμενα ζευγάρια. Εδώ ρίχνουμε παραπάνω από ένα ζευγάρια, τα οποία δεν μας ενδιαφέρει πόσα είναι σε αριθμό, αλλά πρέπει να είναι διαδοχικά. Με άλλα λόγια, μπορεί κανείς να ξεκινήσει με 22-33 και ο επόμενος παίκτης να απαντήσει με 66-77. Σε μία άλλη περίπτωση ένας παίκτης μπορεί να ξεκινήσει 77-88-99 και ο επόμενος παίκτης να απαντήσει με JJ-QQ-KK κλπ. Σημειώστε πώς ο αριθμός των συνεχόμενων ζευγαριών θα πρέπει να είναι πάντα ο ίδιος.

Η τέταρτη περίπτωση είναι τα τριπλά φύλλα. Για παράδειγμα μπορεί κάποιος να ξεκινήσει με 555 και ο επόμενος να χτυπήσει με 999 και στη συνέχεια με ΚΚΚ κλπ.

Η πέμπτη περίπτωση είναι το λεγόμενο φουλ στο πόκερ, δηλαδή μία ίδια τριάδα που συνδυάζεται με ένα ή δύο ζευγάρια. Μία τέτοια περίπτωση είναι π.χ. το JJ-666 που μπορεί να «χτυπηθεί» για παράδειγμα με μεγαλύτερα όλα τα φύλλα και στους δύο συνδυασμούς, πχ. ΚΚ-777 στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Τέλος, υπάρχει και η έκτη περίπτωση που είναι η λεγόμενη κέντα. Μιλάμε εδώ για μία ακολουθία καρτών που μπορούν να είναι από 5 έως και 14, όπως είναι για παράδειγμα: 7-8-9-10-J ή 1-2-3-4-5-6-7-8 ή 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-J-Q-K-A κλπ. Και πάλι ο παίκτης θα πρέπει να απαντήσει με ίδιο αριθμό καρτών και με μεγαλύτερο συνδυασμό ακολουθίας. Όταν για παράδειγμα μία κέντα έχει 6 φύλλα θα πρέπει και η επόμενη και να έχει 6 φύλλα και μάλιστα αυτά να είναι μεγαλύτερα σε αξία.

Παίζοντας το παιχνίδι – Οι Κανόνες του Τίτσου

Θα αναφέρουμε τώρα λίγες περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς παίζεται το Τίτσου. Είπαμε πως ξεκινά ο παίκτης ο οποίος έχει το Mah Jong και για τους συνδυασμούς καρτών τους οποίους μπορεί να πετάξει και ακολουθούν όλοι οι παίκτες με τη σειρά τους δεξιόστροφα στο τραπέζι. Αντίστοιχα, ο κάθε παίκτης επιλέγει αν θα πάει πάσο ή θα «χτυπήσει» με μεγαλύτερο συνδυασμό. Μπορεί κάλλιστα ο ένας παίκτης να «χτυπήσει» το συμπαίκτη του, αυτό δεν απαγορεύεται, αν και συνήθως δεν είναι πολύ καλή στρατηγική να χτυπάς τον συμπαίκτη σου, αλλά είναι μάλλον προτιμότερο να «χτυπάς» τους αντιπάλους. Μπορεί βέβαια αυτό να συμβεί σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, δεν είναι κάτι που θεωρείται αδύνατο ή εντελώς άστοχο.

Θα πρέπει να σημειώσουμε στο σημείο αυτό πώς το Mah Jong είναι εντελώς διαφορετική κάρτα από τους άσσους. Το λέμε αυτό επειδή κάποιοι παίκτες λίγο μπερδεύονται. To Mah Jong έχει απλά άξια 1 και ο άσος έχει αξία μεγαλύτερη από 10.

Τα σκυλιά τώρα είναι μία κάρτα η οποία όταν πέφτει δίνει τη σειρά στον συμπαίκτη σου που βρίσκεται απέναντι, παρακάμπτοντας ουσιαστικά τον ενδιάμεσο παίκτη. Χρησιμοποιείται συχνά όταν ο συμπαίκτης σου έχει για παράδειγμα δηλώσει Τίτσου η Grand Τίτσου και θέλεις να του δώσεις τη δυνατότητα να παίξει για να «βγει» αφού όμως έχει διακοπή από κάποιον άλλο παίκτη η πρωτοβουλία των κινήσεων που είχε. Τα σκυλιά, ωστόσο, δεν είναι καλή κάρτα και αποτελούν στην ουσία ένα «βάρος», υπό την έννοια πώς μπορεί κανείς να τα παίξει μόνο όταν ξεκινά αυτός στο παιχνίδι και σε καμία άλλη περίπτωση. Δεν έχει κάποια αριθμητική αξία για να παιχτεί για παράδειγμα πάνω από κάποιο μονό φύλλο.

Ο φοίνικας είναι μία χρήσιμη κάρτα που λειτουργεί με δύο τρόπους. Από τη μία πλευρά λειτουργεί ως μπαλαντέρ, δηλαδή μπορεί να αντικαταστήσει οποιοδήποτε άλλο φύλλο. Επιπλέον μέτρα για φύλλο αξίας 0,5 παραπάνω από το φύλλο που βρίσκεται στο τραπέζι όταν έχει παιχτεί μονό φύλλο. Για παράδειγμα, αν κάποιος έχει παίξει 8 και στη συνέχεια πέσει ο φοίνικας, τότε μέτρα ως 8,5. Αν παιχτεί άσσος και στη συνέχεια πέσει ο φοίνικας, τότε σημαίνει ότι είναι λίγο παραπάνω από τον άσσο και μπορεί να τον νικήσει. Το κακό όμως με τον φοίνικα είναι πως η αξία του είναι -25. Συνεπώς είναι από τη μία πολύ χρήσιμο φύλλο, αλλά έχει αρνητική αξία και μάλιστα πολύ σημαντική.

Ο δράκος αποτελεί το πιο υψηλό φύλλο στο παιχνίδι, αλλά παίζεται μόνος του και δεν μπορεί να συνδυαστεί π.χ. με μπαλαντέρ, όπως ο Φοίνικας. Μπορεί να νικήσει το φοίνικα πάνω σε Α και δεν μπορεί να χάσει από τίποτα, εκτός από κάποια μπόμπα. Τι είναι η μπόμπα; θα το αναφέρουμε στη συνέχεια. Αυτό που πρέπει να αναφέρουμε για το δράκο είναι πως η μπάζα που κερδήθηκε και περιέχει τον δράκο θα πρέπει να δοθεί από τον παίκτη που κέρδισε σε κάποιον από τους αντιπάλους του. Αυτό είναι υποχρεωτικό και θα εξηγήσουμε στο τέλος γιατί συμβαίνει. Η αξία του δράκου είναι +25 πόντοι.

Παίζοντας μπόμπες

Οι μπόμπες αποτελούν μία ειδική περίπτωση. Η ιδιαιτερότητά τους έγκειται στο γεγονός πως μπορούν να πέφτουν ανά πάσα στιγμή εφόσον δηλώσει κάποιος μπόμπα και δεύτερον πώς νικούν όλους τους ενδοιασμούς, εκτός από τις μεγαλύτερες μπόμπες, που μπορεί κάποιος να παίξει ως απάντηση. Το να παιχτεί μία μπόμπα πάνω σε μία άλλη μπόμπα είναι κάπως σπάνιο, αλλά μπορεί να συμβεί και δύο και τρεις φορές και παραπάνω έαν έχουν πχ. όλοι οι παίκτες.

Υπάρχουν δύο είδη μπόμπας. Η μικρή μπόμπα αποτελείται από 4, πχ. 6-6-6-6 ή Α-Α-Α-Α. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η δεύτερη μπόμπα νικά την πρώτη γιατί έχει μεγαλύτερη αριθμητική αξία. Επίσης η μεγάλη μπόμπα (κέντα χρώμα) νικά όλες τις μικρές.

Οι μεγάλες μπόμπες πρέπει να έχουν το ίδιο χρώμα και σύμβολο κάρτας και ακολουθία πάνω από 5 φύλλα (κέντα χρώμα). Μία μπόμπα με περισσότερα φύλλα από την προηγούμενη νικάει την προηγούμενη και μία μπόμπα με τα ίδια φύλλα, αλλά με μεγαλύτερη αξία νικάει επίσης στην προηγούμενη μπόμπα. Είναι σημαντικό εδώ να αναφέρουμε πως η μπόμπα δεν μπορεί να περιέχει φοίνικα και επίσης δεν μπορεί να πέσει πάνω σε σκυλιά. Μία τελευταία προϋπόθεση είναι πως θα πρέπει να υπάρχει έστειλα στο τραπέζι για να ρίξει κάποιος κάποια μπόμπα. Δεν μπορεί δηλαδή κάποιος να περιμένει να ξεκινήσει μία μπάζα και κάποιος να παίξει μπόμπα πριν αυτός ξεκινήσει.

Το τέλος του παιχνιδιού

Το παιχνίδι τελειώνει όταν κάποιος παίκτης μείνει με κάρτες στα χέρια, ενώ οι τρεις υπόλοιποι έχουν ρίξει όλες τους τις κάρτες και έχουν ολοκληρώσει το γύρω τους. ο πρώτος παίκτης που βγήκε παίρνουν τα χαρτιά τα οποία έχει μαζέψει ο τελευταίος Κατά σειρά παίκτης, ενώ οι κάρτες της τράπουλας που έχουν απομείνει στο χέρι του τελευταίου πάνε στην αντίπαλη ομάδα.

Ουσιαστικά η ομάδα που νικά έχει τις κάρτες που έχει κερδίσει ο πρώτος παίκτης, ο τελευταίος, ο συμπαίκτης και τα φύλλα του τελευταίου. Η άλλη ομάδα έχει μόνο τις κάρτες του παίκτη που βγήκε ουσιαστικά δεύτερος, εκτός και αν ο πρώτος και ο τέταρτος παίκτης είναι από την ίδια ομάδα.

Αναφέραμε παραπάνω στο δράκο, πως η μπάζα που περιέχει το δράκο δίνεται από τον νικητή του γύρου σε κάποιον από τους αντιπάλους του, σε όποιον ο ίδιος επιθυμεί. Η τακτική η σωστή είναι να δίνει κανείς τον δράκο μετά από τον κερδισμένο γύρο σε εκείνον τον αντίπαλό του, ο οποίος πιστεύει πως θα βγει τελευταίος στο γύρο. Με αυτόν τον τρόπο και εφόσον επιβεβαιωθεί αυτή η πρόβλεψη και ο παίκτης βγει τελευταίος, όλες οι κάρτες που έχει πάρει θα επιστρέψουν στην ομάδα του νικητή. Μπορούμε να πούμε δηλαδή ότι ουσιαστικά δανείζουμε την μπάζα αυτή και τον δράκο με σκοπό να καταφέρουμε να ξαναπάρουμε αυτές τις κάρτες στο τέλος του παιχνιδιού όταν έχουν βγει όλοι οι παίκτες πλην του τελευταίου.

Παραλλαγές με 3, με 5 ή με περισσότερους παίκτες.

Σε ορισμένες περιπτώσεις που είναι μάλλον σπάνιες, μπορεί κανένας να παίξει είτε με λιγότερους, είτε με περισσότερους παίκτες από τέσσερις. Σε αυτές τις περιπτώσεις ισχύουν κάποιες αλλαγές των κανόνων, που είναι διαφορετικές ανάλογα με τον αριθμό των παικτών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα αναφερθούμε σε αυτές τις λεπτομέρειες, καθώς το να παίζει κανείς Τίτσου με λιγότερους ή περισσότερους παίκτες των τεσσάρων είναι αρκετά ασυνήθιστο και ξεφεύγει από τους βασικούς κανόνες του παιχνιδιού. Είναι παρόλα αυτά εφικτό και κάποιοι ίσως και να το προτιμούν, αλλά σίγουρα είναι πολύ λίγοι στην παγκόσμια κοινότητα των παικτών που ασχολούνται με το Τίτσου.

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για το Τίτσου

Όχι αυτό δεν είναι εφικτό, ούτε καν με μπόμπα. Οι μπόμπες παίζονται μόνο σε κάποιο συνδυασμό καρτών στο τραπέζι, ακόμα και αν κανείς δεν έχει την πρωτοβουλία της κίνησης.

Ο παίκτης που έχει το Mah Jong δηλώνει πως παίζει πρώτος, αλλά δεν είναι υποχρεωμένος να το ρίξει στην πρώτη του κίνηση, είτε μόνο του είτε σε κάποιο συνδυασμό. Ωστόσο, επειδή είναι πολύ χαμηλής αξίας η κάρτα και είναι δύσκολο κάνεις να την ξεφορτωθεί, τις περισσότερες φορές οι παίκτες ξεκινούν κατεβάζοντας στο τραπέζι το Mah Jong,

Αυτό συμβαίνει πολύ σπάνια και η λύση είναι εύκολη. Ουσιαστικά ισχύει η σειρά των παικτών, συνεπώς όταν κανείς παίζει ένα συνδυασμό, είναι η σειρά του επόμενου παίκτη δεξιά να αντιδράσει. Εάν θέλουν και οι δύο παίκτες να παίξουν μπόμπα, τότε θα πρέπει να την εμφανίσουν με τη σειρά τους. 

Ναι αυτό είναι εφικτό, όμως και πάλι δεν χάνεται η σειρά των παικτών. Πρέπει να περιμένει κανείς π.χ. δύο δευτερόλεπτα και στη συνέχεια να παίξει τη μπόμπα. Θα πρέπει να δίνουμε δηλαδή λίγο χρόνο στους άλλους για να αντιδράσουν. Ουσιαστικά δίνουμε λίγο χρόνο για να αντιδράσει κάνεις με μπόμπα, αλλά όχι τόσο πολύ χρόνο ώστε ο επόμενος παίκτης να ρίξει συνδυασμό.

Όχι κανείς δεν μπορεί να ρίξει αυτόν τον συνδυασμό, δεν είναι έγκυρος. 

Όχι αυτό δεν είναι εφικτό.

Η αναγγελία του Grand Tichu γίνεται κατά το μοίρασμα, πριν κάνεις πάρει την 9η κάρτα του. Αυτή είναι μία προσωπική απόφαση με βάση το τι βλέπει κανείς στις 8 πρώτες κάρτες που παίρνει στο χέρι του. Μπορούν, ωστόσο, στο σημείο αυτό να πουν Grand Tichu παραπάνω από ένας παίκτης, ακόμα και συμπαίκτες. Αυτό βέβαια δεν είναι σίγουρα ότι καλύτερο από πλευράς συγκομιδής πόντων, καθώς ο ένας θα γράψει θετικό και ο άλλος αρνητικό πρόσημο και φυσικά υπάρχει δυνατότητα να μην τα καταφέρει κανείς από τους δύο και να πάρουν πολλούς μείον πόντους σαν ομάδα.

×